Hitoktatói rekollekciót szerveztek a veszprémi hittudományi főiskolán

Hazai – 2017. február 15., szerda | 17:30

Február 11-én rendezte meg a tanév második hitoktatói rekollekcióját a Veszprémi Főegyházmegye Hitoktatási Bizottsága, Felker Zsolt hitoktatási referens, valamint Tiszttartó Dávid, a Hitoktatási Konzultációs Iroda vezetője. A program szentmisével kezdődött, amit Márfi Gyula érsek mutatott be.

A rendezvény fő témája a hiperaktivitás, figyelemzavar felismerése és kezelése volt a tanórán. A rekollekció azt célozta, hogy a hitoktatók közelebb kerüljenek a diákok megértéséhez, és minél erősebben hozzá tudják kapcsolni őket a kegyelmi élethez. Az előadásokat Lopatovszki Csaba és Lopatovszkiné Kasza Éva, a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (Attention Deficit Hyperactivity Disorder – ADHD) szakértői tartották.

A rekollekció szentmisével kezdődött, melyet Márfi Gyula veszprémi érsek mutatott be Varga István rektorral, Felker Zsolt hitoktatási referenssel és a jelen levő papokkal.  Az érsek beszédében kiemelte az alázat erényét és a szeretetben megnyilvánuló elfogadást. Hangsúlyozta, hogy ha az ember a külsőt nézi is, a Jóisten a szíveket kémleli.

A nehezen kezelhető tanulók kívülről látható viselkedése mögött észre kell venni a valódi okot, éppen ezért az értük mondott imádság mellett a pedagógia és a pszichológia tudományát is érdemes segítségül hívni. A kegyelemmel és a tudományokkal karöltve a lehető legjobbat hozhatjuk ki a gyermekekből. Márfi Gyula hangsúlyozta, hogy a Szűzanya szereti az alázatosakat, a gyengéket felemelni. Az ő segítségét kérve és példáját követve tudjuk a diákok életét felemelni, megerősíteni, megjobbítani. Először azonban nem megjavítani kell az embert, hanem elfogadni és szeretni. Az a legfontosabb, hogy úgy szeressük a gyermeket, ahogy van: a szeretetünk által tudjuk a legjobban segíteni, formálni őt – mondta a főpásztor.

A szentmisét követően az előadók a tanulók magatartási és teljesítményproblémáinak hátterében meghúzódó ADHD tünetegyüttesről beszéltek, ami az egyik legjelentősebb nevelési és oktatási probléma gyökerét jelenti. Lopatovszkiné Kasza Éva gyakorló pedagógus, hiperaktív gyermekek édesanyja, így családja révén is ismeri a problémát. Előadásában rávilágított a jelenség pedagógiai, orvosi és nevelési vonatkozásaira.

Forrás és fotó: Veszprémi Főegyházmegye

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria