A résztvevők a böjt témakörét dolgozták fel, a kiválasztott mesék középpontjában a teremtett világ szépsége, Isten végtelen emberszeretete, az ember kicsisége, törékenysége állt. A gyermekek életkorának megfelelő történetek, szimbólumok segítenek a mesén keresztül belépni a böjtbe, megragadni ennek a kiemelt időszaknak a lényegét.
A módszertani továbbképzést Sipos Edit, a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola Pedagógia-Kateketika Tanszékének oktatója vezette, aki a böjt témakörének feldolgozását Franz Kett német pedagógus padlóképes módszerén keresztül mutatta be. Az alapelveket Kett az emberkép kapcsán felmerülő kérdésekből határozta meg, így többek között fontos szerepet kap az egységesség, a megtapasztalás és az aktív részvétel. Alapvetően az asszociálás és a képzetalkotás területei kerülnek előtérbe, a résztvevők ennek segítségével tudnak azonosulni más karakterekkel és helyzetekkel.
Az egységes, értelemorientált pedagógia a közösségi létre, az élet értelmességének felfedezésére, a szépség iránti igény megélésére nevel. A leglátványosabb elem a foglalkozás során készülő padlókép, amely a közös alkotás örömére, a közösen választott célra irányítja a figyelmet, és lehetőséget ad az elmélyült munkára.
A módszer bármilyen korosztálynál és bármilyen témával kapcsolatban alkalmazható. Az eszközök egyszerűen beszerezhetők, otthon is előkészíthetők, a gyermeki kreativitás pedig izgalmassá és látványossá teszi a foglalkozásokat – hangzott el a pécsi Magtár Látogatóközpontban tartott módszertani továbbképzésen.
A Pécsi Egyházmegye hitoktatási irodája által szervezett képzés márciusban folytatódik, a téma a húsvét lesz.
Forrás: Pécsi Egyházmegye
Fotó: Loósz Róbert
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria