A Kaposvári Egyházmegye fiataljai a 12. Nemzetközi Ministránszarándoklaton

2018. augusztus 9. csütörtök 12:13

A Kaposvári Egyházmegyét közel száz fiatal képviselte a július 28. és augusztus 5. között Rómában rendezett 12. Nemzetközi Ministránszarándoklaton. Három résztvevő beszámolóját adjuk közre.

KÉPGALÉRIA – klikk a képre!

Sándor László plébános

Július 30-án, éjjel 2 órakor 97-en elindultunk Rómába, hogy részt vegyünk a ministránsok nemzetközi találkozóján, melynek mottója „Keresd a békét, és járj a nyomában!” volt. A Kaposvárról induló buszon 49-en, a Siófokról indulón 48-an utaztak. Borza Miklós mint főszervező, valamint Bálint Gábor, Horváth András és Sándor László atyák és Tölgyesi Dávid, Vida Zoltán, Garaczi Gergely diakónusok kísérték a Kaposvári Egyházmegye ministránsait.

Az első megállónk Nagykanizsán volt, a Jézus Szíve-templomban, ahonnét Szűcs Imre plébános áldásával indultunk neki a nagy útnak. A hosszú utazás után estefelé elfoglaltuk szállásainkat Frascatiban, Róma mellett, és a vacsora után jöhetett a jól megérdemelt pihenés.

Kedden reggel a siófokiak szálláshelyén közös szentmisén vettünk részt, majd nyakunkba vettük az Örök Várost, hogy jó néhány nevezetességét megnézzük. Délután elindultunk a Szent Péter térre, hogy az audiencián találkozzunk Ferenc pápával. A világ különböző országaiból érkezett mintegy hatvanezer ministráns  várt arra, hogy láthassa a Szentatyát és hallgassa tanítását. A többórás várakozás a forróság ellenére jó hangulatban telt, sapkákat, kendőket cserélgettek a különböző nemzetiségű fiatalok, és egy gitár is előkerült a kaposvári csapatnál, hogy örömzenéléssel és dicsőítéssel tegyük tartalmasabbá az időt. Este fél 7 tájban megérkezett Ferenc pápa, aki pápamobilon végigment a téren, a ministránsok ovációjától kísérve. Meghallgattuk tanítását, válaszolt jó néhány kérdésre, majd közösen imádkoztunk. Az audiencia után visszatértünk szálláshelyünkre, hogy kipihenjük a nap fáradalmait.

Szerdán ismét felkerekedtünk, hogy láthassuk a Lateráni Szent János- és a Szent Péter-bazilikát. A Szent Péter téren a hosszas várakozás alatt ismét előkerült a gitár. Ezután a Szent Ignác-templomba mentünk, ahol a magyar zarándokokkal együtt szentmisén vettünk részt, melyet Ternyák Csaba egri érsek mutatott be a jelen lévő püspökökkel és papokkal. A szentmise után még sokáig énekeltünk a templom előtti téren, és örültünk egymásnak, kifejezve nemzeti összetartozásunkat.

Csütörtökön a Colosseum és az antik Róma megtekintése után a tengerparton nyertünk felfrissülést, majd visszatértünk a szállásra, hogy erőt gyűjtsünk a másnapi hosszú útra. Péntek reggel kissé talán szomorúan, de élményekkel telten indultunk haza. Talán mindannyian megtaláltuk a békét, és képesek leszünk annak útján járni az oltárszolgálat közben és a hétköznapok során is.

Hibszky Dávid ministráns

Már másodszor jártam Rómában, mégis lázba hozott a ministránszarándoklat gondolata. Rengeteg fiatal a Szent Péter téren, találkozás a Szentatyával, új ismerősök, maradandó élmények és persze az Örök Város megunhatatlan látványa. Noha nem kellett Rómáig gyalogolni, mégis éreztük mindannyian, hogy ez nem turistaút: a hosszú utazás, a tikkasztó hőség próbára tett bennünket. Természetesen megérte, mert a látnivalók leírhatatlanok: a Colosseum, a Trevi-kút, a lateráni bazilika – hogy csak néhányat említsek.

Minden utca, tér, bazilika és híd bizonyította számunkra Róma sokarcúságát. A Szent Péter téren körülnézve pedig észrevehettük, hogy nincsenek egyedül azok a lelkes fiatalok, akik hétről hétre ott szolgálnak az Úr oltáránál. A közös magyar szentmisénk a Loyolai Szent Ignác-templomban pedig egyenesen megható volt, amikor egy olasz templomban egyszer csak felcsendült a magyar himnusz. Úgy érzem, hogy Rómába minden katolikus embernek el kell zarándokolnia, mert ott Isten jelenlétét még erőteljesebben lehet érezni.

Tornyos Eszter ministráns

A római ministránszarándoklat mindenki számára egy életre szóló élményt jelentett, kezdve a Szentatyával való találkozással, a magyar misén át a strandolásig. A keddi program kezdése előtt körülbelül két és fél órával előbb érkeztünk a Szent Péter térre, de megérte várni, mivel az első sorokban állhattunk a kordonok mögött, így körülbelül öt méterre volt tőlünk Ferenc pápa. Számomra a városnézés is fantasztikus élmény volt.

Élőben tekinthettük meg azokat az épületeket és nevezetességeket, amelyeket a történelemkönyvek lapjairól már ismertünk. A városban tartózkodásunk második napján volt a közös magyar mise, amelyen mintegy kétezer ministráns, diakónus, pap és kísérő vett részt. A Szent Ignác-templomban a szertartás végét jelentő himnusz valahogy még inkább összehozott minket Rómában, ezerkétszáz kilométernyire otthonunktól. Természetesen a templom előtt nem maradt el a „ria-ria-Hungária” sem. Az utolsó nap a tengerparton hűsöltünk, ami valóban ránk fért a mediterrán klímán. Összességében csodás öt napot töltöttünk együtt, sok új emberrel ismerkedtünk meg, és élményekkel gazdagodva érhettünk haza.

Forrás: Kaposvári Egyházmegye

Fotó: Tőczik Benedek

Magyar Kurír

Kapcsolódó képgaléria

Kövesse a Magyar Kurírt a Facebookon is!

Rovat: Külhoni
hirdetés
Vezető híreink - olvasta már?
ferenc-papa-az-volt-az-elso-imank-amikor-szuletesunkkor-felsirtunk
Ferenc pápa: Az volt az első imánk, amikor születésünkkor felsírtunk!

December 12-én a Szentatya folytatta az Úr imájáról múlt héten megkezdett katekézissorozatát. Arra buzdított, hogy gyermeki merészséggel szólítsuk meg Istent, tekintsük őt apánknak, ne féljünk tőle, mert az imádkozás által már el is kezdődik gyógyulásunk és szabadításunk.

18:03
a-szenzacion-tul-ferenc-papa-szerzetessegrol-szolo-uj-konyvenek-nem-csak-homoszexualitas-temaja
A szenzáción túl: Ferenc pápa szerzetességről szóló új könyvének nem csak a homoszexualitás a témája

„A hivatás ereje – A megszentelt élet ma” címmel jelent meg december elején több világnyelven Ferenc pápa új interjúkötete, amelyet Fernando Prado, a klaretiánusok spanyol könyvkiadójának vezetője készített a Szentatyával. A kötet ismertetése után részleteket közlünk belőle, magyar fordításban.

2018. december 11. kedd
Adventi kalendárium – 2018. december 12.

Az idei adventben készüljünk együtt Thomas Mertonnal, Kalkuttai Szent Teréz anyával és Henri Nouwennel. Segítségükkel egy-egy elmélkedést nyújtunk át az adventi várakozás minden napján. Induljunk el az adventi misztériumba csöndben, magányban, imádsággal, megtéréssel.

Előző napok »

Mai evangélium – 2018. december 12.

Hogy örömhírrel induljon minden nap… – Mt 11,28–30

Korábbi napi evangéliumok »

hirdetés
Rádióhallgatás élőben
Szent István Rádió
hírlevél feliratkozás
Hírbeküldés
Linkajánló

MKPK

Új Ember

Szent István Rádió Szent István TV Mária Rádió Bonum TV  Evangélium 365Vatikáni Rádió  Katolikus Karitász

Máltai SzeretetszolgálatSzent Lukács Görögkatolikus Szeretetszolgálat Szent István társulat Szent Adalbert Központ  A Szív Keresztény Szó Vasárnap Párbeszéd háza    Szemle