KÉPGALÉRIA – klikk a képre!
A szekszárdi Szent József Iskolaközpont tanulói egy Szent László-kori napra készülődtek, hogy utolsó tanítási napjukon „vendégül lássák” László királyt vagy küldöttét.
A diákok korabeli jelmezbe öltöztek. A tervezett vendéglátás helyett nagy meglepetésben volt részük: egy kun vitéz foglyul ejtette birodalmuk úrnőjét – az igazgatónőt –, aki nélkül nem kezdődhet el a vakáció.
A nap első részében a diákok – csoportokban – állomásról állomásra vonulva segítettek bajba jutott embereken: hol számoltak helyettük, hol énekeltek, verset írtak, idegen nyelven beszéltek, litániát imádkoztak, László király szigorú törvényeit tanulmányozták, vagy ismerkedtek a szenthez kapcsolódó legendákkal.
A nap második felében néhány csapat az iskola falain kívül tevékenykedett: oklevelet másoltak a levéltárban, Szent László emlékhelyeit keresték fel, az utca emberét szólították meg, vagy a Szent László utcát ismerték meg alaposabban. Akik az iskolában maradtak, vívni, sakkozni, hímezni tanultak, illetve a lovagi torna helyszínét készítették elő.
A tantestület köszönetét fejezi ki Bertáné Hargitai Margarétának a szervezésért, a szülőknek, Hecker Henrietta levéltári pedagógusnak, Balázs Imre sakkoktatónak, a Tolna Megyei Sakkszövetség mesterének, Garay Előd vívásoktatónak – akik mesterségükre tanították a gyerekeket. Köszönik egykori tanítványuk, a kun szerepét játszó Szabó Márk közreműködését, valamint Sümegi Józsefét, aki segített megteremteni a középkori hangulatot.
A kerettörténet-módszer hazánkban kevéssé ismert, élményalapú, felfedeztető tanítási forma: a diákok különböző tantárgyakhoz kapcsolódó feladatokat oldanak meg, történet keretébe ágyazva. A tanulók részvételükkel tudják irányítani a folyamatot, és az érzelmi érintettségnek, lelkesedésnek köszönhetően jobban elmélyülnek az ismeretek.
Forrás és fotó: Pécsi Egyházmegye
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria