Twitter-kommunikációs workshopot tartottak a Vatikánban

Kitekintő – 2017. március 10., péntek | 12:22

„Ahol az ember van, ott van az Egyház is – ezért van jelen a pápa a Twitteren és az Instagramon” – fogalmazott Lucio Adrián Ruiz, a Pápai Kommunikációs Titkárság titkára március 3-án a „Twitter-diplomácia a Szentszéknél” (Twitter Diplomacy at Holy See) című vatikáni műhelybeszélgetésen.

Az Egyesült Királyság vatikáni nagykövetsége a Pápai Kommunikációs Titkársággal együtt rendezte meg a workshopot, amelyen diplomaták, valamint digitális kommunikációval, azon belül is a Twitterrel foglalkozó egyházi szakemberek vettek részt. A találkozó során tapasztalatot cseréltek arról, miként változott meg intézményi szinten is a kommunikáció a közösségi oldalak megjelenésével. A rendezvényen felszólalt többek között Leigh Turner, az Egyesült Királyság ausztriai nagykövete, Habsburg-Lotharingiai Eduárd, Magyarország szentszéki nagykövete, valamint Giovanni Maria Vian, a L’Osservatore Romano főszerkesztője.

Ferenc pápa Twitter-fiókját kilenc nyelven összesen több mint 32 millióan követik. A workshop résztvevői egyetértettek abban, hogy a pápa vezető szerepet tölt be a közösségi oldalakon, mert megérinti az emberek, hívők és nem hívők értelmét és szívét is a mindenki számára fontos kérdésekben megfogalmazott mondataival.

Sally Axworthy, az Egyesült Királyság szentszéki nagykövete kiemelte: a digitális dimenzió egyre jelentősebb szerepet tölt be a diplomáciában. Számos olyan lehetőség van – többek között a Twitter is –, ami a Szentszék és a nemzetközi diplomácia számára együttműködési lehetőséget kínál. A leglátványosabban Ferenc pápa példája mutatja, hogy a közös érdeklődésre számot tartó témákban a közösségi oldalak miként segíthetik a széles közönség elérését.

Forrás: Vatikáni Rádió

Fotó: Pixabay.com

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria