KÉPGALÉRIA – Klikk a képre!
A Katolikus Pedagógiai Intézet 30+ elnevezésű pályázatának keretében vettek részt a Pécsi Egyházmegye pedagógusai az Okok és megoldások – Cél: a jobban kezelhető gyerek című képzésen.
Ahhoz, hogy a gyermek képes legyen figyelni, tanulni, megfelelő ideig koncentrálni; hogy értelmezni tudja, amit mondanak neki, önállóvá váljon, képes legyen a rendszerezésre, az információk befogadására és feldolgozására; hogy az értelmi és szociális funkciói jól fejlődjenek, megfelelő szintű érettségre van szükség. Az érettséget pedig a velünk született és folyamatosan fejlődő idegrendszerünk biztosítja. De mi történik akkor, ha ezt az érettséget egy gyermek nem éri el a kellő időben? Mit tehet első lépésként a pedagógus, ha nem akarja azonnal a szakszolgálati vizsgálatokra küldeni a tanulót, ahonnan sokszor csak hónapok múlva érkezik meg a vélemény, miközben a problémák nem enyhülnek? Ezekre a kérdésekre adott választ Sarlós Erzsébet szenzomotoros terapeuta, aki a gyakorlatban is alkalmazható, fejlesztő feladatok mellett az elméleti hátteret is ismertette a résztvevőkkel.
A tréning témájához kapcsolódóan délután Tomposné Kovács Edit, a Szent Mór Katolikus Tagóvoda vezetője mutatta be a Mozgáskotta módszert. Az eredetileg 3-7 éves, óvodás gyermekek számára kifejlesztett módszer a testnevelés hagyományosan teljesítménycentrikus szemléletén átlépve fejleszti a gyermekek testi, kognitív, szociális képességeit.
A módszer során a bonyolult szabályozást feltételező mozgásformákat a gyermekek fejlettségének megfelelő, egyszerűbb elemekre bontják, amelyeket a gyermeki fantáziához közelálló vizuális, akusztikus jelekkel jelölnek, így hozzák létre a mozgáskottát. Az ilyen módon megvalósuló játék közben fejlődik a gyermekek önfegyelme, figyelme, ismereteket szereznek saját testükről, alakul tér- és időfogalmuk, mozgásszabályozásuk pedig olyan szintre fejlődik, amely sokszor a felnőttek számára is kihívást jelent.
Forrás és fotó: Pécsi Egyházmegye
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria