Győri szeminaristák éves kirándulása Lengyelországba

Hazai – 2022. november 4., péntek | 9:00

A szeminaristák lengyelországi útjáról Pohnert Dávid papnövendék írt beszámolót, melyet szerkesztve közlünk.

Szemináriumunk közössége az idei tanévben Lengyelországban töltötte hagyományos éves kirándulását október 20–23. között.

Október 20-án, csütörtökön a reggeli órákban indultunk el Lengyelországba.

Első úticélunk Wadowice volt, ahol 102 évvel ezelőtt Szent II. János Pál pápa született. A szent pápa szülőházának megtekintése után közösen ünnepeltük meg a helyi bazilikában az eucharisztiát, Végerbauer Richárd prefektus atya vezetésével; majd Częstochowába utaztunk tovább.

Másnap a Jasna Górán vettünk részt szentmisén, melyet Bognár István spirituális atya mutatott be.

Częstochowa jó alkalom volt arra is, hogy bevásároljunk papi ingeket és egyéb liturgikus tárgyakat – ha már egyszer itt járunk...

Ebéd után elindultunk Wieliczkába, ahol a sóbányát tekintettük meg (...) 300 kilométeres alagútrendszerével együtt. Természetesen ebből mindössze 3 kilométert tekinthettünk meg, de talán társaim nevében is mondhatom, hogy nagyon megérte.

(...) Krzeszowicében töltöttük az éjszakát, ahonnan másnap Krakkóba utaztunk, hogy találkozzunk Stanislaw Dziwisz bíborossal, a Krakkói Főegyházmegye nyugalmazott érsekével, aki örömmel osztotta meg velünk személyes tapasztalatait Szent II. János Pálról és a magyarokról.

A helyi szeminárium megtekintése és a városnézés után szentmisét ünnepeltünk az Isteni Irgalmasság bazilikájában, majd Auschwitz felé vettük az irányt. A koncentrációs tábor markánsan belevéste szívünkbe azt a szomorú valóságot, hogy mire is képes az ember. Az időjárás ködös volt, sötétedett éppen. A barakkok félhomálya szinte nyomasztó, már-már fájdalmas csöndben hasítottak végig rajtunk. Az emlékek, a jajszó csöndje meghatározta az estét.

Vasárnap Reisner Ferenc rektor úr által celebrált szentmise után a Kalwaria Zebrzydowskára látogattuk el. Ez Lengyelország második legnépszerűbb Mária-kegyhelye. Itt köszöntünk el nagyvonalú kísérőnktől, tolmácsunktól, Andrzej Kostecki OP atyától, aki szeretettel volt jelen közöttünk, és segítette kirándulásunk megszervezését.