A kérdőíven szabadszöveges válasz adására is lehetőség nyílt, amelyben sok szülő fejezte ki tetszését az újszerű kapcsolatfelvételre reagálva.
A tantárgy fontosságával kapcsolatos kérdésnél a szülők 80 százaléka választotta az „Ez a legfontosabb tárgyak egyike, az egész életre kihatnak az itt tanultak” válaszlehetőséget. Azzal az állítással, hogy „Elhagyható lenne az iskolai hitoktatás, mert a gyerekek túl vannak terhelve”, a válaszolóknak 11 százaléka értett egyet. A tantárgyat a szülők 47 százaléka segítségnek tekinti a gyermeknevelésben; 42 százalékuk a “fontos tantárgy, mert alapvetően jóra neveli a gyermekemet” válaszopciót jelölte meg.
A szülők kétharmada tartja integráló tantárgynak a hitoktatást. Ebből az derül ki, hogy belátható és hasznos, hogy a hitoktatási tananyagnak számos irodalmi, történelmi, zenei és képzőművészeti témával van szerves kapcsolata.
A válaszoló szülők 84 százaléka hasznosnak ítélne egy, a szülőknek szóló egyházmegyei internetes oldalt, és 62 százalékuk egyértelműen igényelné is ezt. A legtöbben szívesen vennének internetes tartalmakkal kapcsolatos egyházi iránymutatást, és előkelő helyen szerepel a hitoktatási tananyagok, illetve a liturgia szakszerű magyarázatára vonatkozó igény is.
A pasztoráció irányait illetően figyelemfelkeltő eredmény az is, hogy a gyermeküket katolikus hittanra beírató szülők 38,5 százaléka a szentmise szerepét nem tartja meghatározónak a vallásos nevelésen belül, és a szülők 9 százaléka nem is mutat példát ebben a tekintetben.
A szülők több mint 80 százaléka válaszolta azt, hogy szívesen segítene alkalmanként a plébánosnak a plébániai programok lebonyolításában.
Forrás: Váci Egyházmegye
Fotó: Lambert Attila
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria