Be kell laknunk a mai digitális teret – Katolikus kiadók nemzetközi találkozóját tartják Rómában

Kitekintő – 2019. június 26., szerda | 14:54

Június 26-től 29-ig tartják Rómában a katolikus kiadók nemzetközi találkozóját. Giulio Cesareo minorita szerzetes, a Vatikáni Könyvkiadó igazgatója szerint globális együttműködési hálózatot kell létrehozni a katolikus kiadóknak.

A digitális világ kihívásairól fognak tanácskozni szerdától a katolikus kiadók munkatársai Rómában. A tanulmányi napokat a szentszéki Kommunikációs Dikasztérium és az olasz püspöki konferencia tömegkommunikációs hivatala szervezi. A találkozó fő témájának jelentőségét Giulio Cesareo azzal illusztrálta, hogy ha a Facebook egy ország volna, akkor népesebb lenne Indiánál. Számolni kell a mai világ működési mechanizmusaival, hogy igehirdető küldetésünket a kor kihívásaihoz igazítsuk.

A Vatikáni Könyvkiadó vezetője szerint újra kell gondolni a katolikus könyvkiadást, hálózatban együttműködve. Az evangéliumi szolgálatot, amelyre a könyveinken keresztül hivatottak vagyunk, nem úgy kell végezni, hogy futunk a vészhelyzetek vagy az aktuális divatok, trendek után. Jobban át kell látnunk ezeket a folyamatokat, hogy azok főszereplőivé válhassunk. Ez az egész emberiséget megszólító szolgálat jelentősen megváltozott az elmúlt évtizedekhez képest, bár a hit és az Úrral való találkozás igénye ugyanaz maradt. A közösségi háló folyamatos terjeszkedése a szemünk előtt zajlik, mint ahogy a hagyományos médiumok közötti határok elmosódása is. És noha mindez válságba sodorta a hagyományos gyártási és fogyasztási modelleket, félelem nélkül be kell laknunk a mai digitális teret, hogy keressük a másikkal való kapcsolatot.

Mi jellemzi a jó katolikus kiadót? Giulio Cesareo első helyre sorolja a tudatos egyházi látásmódot. Tudni kell olvasni az idők jeleit, nem feledve azt, hogy Isten szól hozzánk a történéseken keresztül; a tények mögött tehát meg kell hallanunk a dallamot, amit az Úr játszik nekünk. A keresztény üzenet kapcsolatteremtésre hív; kapcsolatra Istennel, Krisztussal és a testvérekkel. Ez pedig személyre szabott, egyedi kommunikációt jelent. Abból kell kiindulnunk, hogy számunkra a célcsoport figyelmének felkeltése elsődleges. Nem szabad félni attól, hogy „vevőbarátok” legyünk, ugyanis ezzel a hozzáállással tud a katolikus kiadó is megfelelőbben válaszolni az emberek igényeire – mondta a Vatikáni Könyvkiadó vezetője a  nemzetközi találkozóval kapcsolatban.

Forrás: Vatikáni Rádió

Fotó: Vatican News

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria