A Balakat fiatal főszervezői, Csörgő Borbála, Dobai Ádám, Jánossy Bálint és Török Julianna a helyi plébánossal, Laposa Norberttel közösen készítették elő a találkozó programjait.
Az ország számos pontjáról érkezett, több mint 130 fiatal közül többen már a találkozó nulladik napján, június 23-án, csütörtök délután megérkeztek. Az ötvenórás folyamatos szentségimádás másnap, a templom búcsúnapján, Jézus Szentséges Szívének ünnepén szentmisével kezdődött el, melyet Udvardy György veszprémi érsek mutatott be.
Jézus Szentséges Szívének ünnepe évről évre Isten szeretetére és annak megkérdőjelezhetetlenségére irányítja a figyelmünket. Az ünnepnap olvasmányaiból kitűnik a pásztor képe, aki életét adja juhaiért, aki ismeri övéit, vállára veszi őket, tudja, mitől kell megóvni őket és melyiküknek mire van szüksége. Ismeri övéit és sajátjai is ismerik az ő hangját, ismerik pásztorukat – mutatott rá a szentbeszédben az érsek. – Isten az Ő igéje által is kinyilvánítja számunkra: Ő a pásztor, aki életét adja, aki pásztorol bennünket; ebben a képben ismerhetjük fel Isten önmagát feláldozó szeretetét.
A jó pásztorról szóló történet kapcsán az emberi logika hajlamos arra, hogy összehasonlítsa a kilencvenkilenc bárányt azzal az eggyel, akiért a jó pásztor mindent hátrahagy, hogy az egyet felkutassa és biztonságba helyezze. Okos dolog-e ez a pásztor részéről? Felelős dolog-e hátrahagyni az egyért a többit, igazságos-e a többivel szemben? Ezeket a kérdéseket tesszük fel, valahányszor az emberi logika felől közelítjük meg a kérdést és magunkat is a kilencvenkilenc közé soroljuk.
Nem tudhatjuk azonban, hogy az az egy milyen okból került a közösségen kívülre. Maga hibájából-e vagy máséból, véletlenül-e vagy betegségből fakadóan. Ha azonban fel tudom ismerni önmagamat abban az egyben, aki segítségre, irgalomra szorul, akinek utána megy a pásztor, akit gyógyít, akiről gondoskodik, akkor az előző logika értelmetlenné válik.
Isten feltárja előttünk titkát: élettel ajándékoz meg, mert szeret. Úgy pásztorol, hogy nemcsak az egyet gyógyítja, de rajta keresztül a kilencvenkilencet is.
Ennek a szeretetnek a mással össze nem hasonlítható valósága az Eucharisztia, melyet a szentségimádási hétvégén is ünneplünk. Ebben az áldozatban megtörténik a csoda. És milyen nagyszerű, hogy Isten előtt leborulhatunk, imádhatjuk őt, sőt, ahogy a hétvége mottója is mondja: táncolhatunk előtte, táncolhatunk neki.
Ez a tánc az örömből fakad, hogy Isten szeret, hogy bízhatok benne. Isten bizalma vesz körül, ő az, aki megment. Örülök felhőtlenül és ez szabadságot is jelent.
Aki örül, az szabad, az nem fél attól, hogy kifejezze ezt akár mozdulataiban, tánccal.
A bizalom, az öröm, a szabadság istendicséret. Az Eucharisztia előtti táncunk pedig – legyen az fizikai vagy lelki – közösséget teremt, ami vonzó lesz mások számára is, hiszen felteszik a kérdést:
Honnan van a bizalmuk, örömük, szabadságuk? Onnan, hogy Isten szeret.
Vállára vesz, bizalmat erősít bennem, gyógyít és éltet – hangzott el a nyitó szentmisén.
* * *
A balatonfűzfői Jézus Szíve-templomban péntektől vasárnapig éjjel-nappal folyamatosan zajló szentségimádásba kapcsolódhatnak be a hívek, az ötven óra pedig imádsághoz, elcsendesedéshez, lelki útkereséshez, Bódi Mária Magdolnához és az idei „Táncojunk az Úrral!” mottóhoz kapcsolódó programokkal egészül ki.
Az idei Balakat teljes programja ITT érhető el.
A szentségimádási hétvége névadója, Bódi Mária Magdolna (1921–1945) egyetlen célnak élt: Krisztushoz akart tartozni. Származása miatt nem csatlakozhatott egyetlen egyházi rendhez sem, azonban szüzességi fogadalmát élete árán is megtartotta. Az 1938-as eucharisztikus világkongresszus kapcsán szervezett lelkigyakorlatos hétvégék egyikén tudatosult Magdiban a vágy, hogy Krisztus jegyesévé váljon. Bódi Mária Magdolna élete utolsó éveinek fontos helyszíne volt Balatonfűzfő, ahol gyári munkásként dolgozott. A balatonfűzfői szentségimádási hétvége ezért róla kapta a nevét.
Forrás és fotó: Veszprémi Főegyházmegye
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria