Huszadik alkalommal tartották meg a Jótékonysági Borárverést a Máltai Szeretetszolgálat javára

Hazai – 2019. szeptember 17., kedd | 12:31

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat tiszaburai varrodája gyermekfoglalkozásainak támogatására gyűjtöttek a Budapest Borfesztivál zárórendezvényén, a huszadik Jótékonysági Borárverésen szeptember 8-án. Az aukción 6 millió 300 ezer forint gyűlt össze.

A Budapest Borfesztivál vendégei idén is kaptak nyakba akasztható pohártartót. Kicsi, fekete vászontáskát egy kis piros füllel, rajta a máltai kereszttel. Ez a piros címke védjegy. Azt jelzi, hogy a rendezvényre készült táska valakinek értékteremtő munkát, jövedelmet jelentett, méltóságot adott. A fekete szövetből Tiszaburán, a  Máltai Szeretetszolgálat varrodájában készült pohártartó. Olyan asszonyok keze munkája, akik máshol nem tudtak volna elhelyezkedni, kellett hozzá a Szeretetszolgálat programja, hogy esélyt, lehetőséget kapjanak megmutatni: Tiszaburán ilyet is tudnak. Ezt üzeni a fekete anyag szélére varrt piros címke.

A borárverés résztvevőit Vecsei Miklós, a segélyszervezet alelnöke köszöntötte, és bemutatta a tiszaburai üzemet, valamint a karitatív szervezet Jelenlét programját. „Csak ahhoz az emberhez van közünk, akivel közösséget vállalunk. Osztozunk egymással az élet gondjaiban, közel engedjük egymást és nyomot hagyunk egymás életében – ezt mi, máltaiak jelenlétnek nevezzük” – hangsúlyozta beszédében.

A tiszaburai varrodát 2016-ban nyitotta meg a Szeretetszolgálat. Édesanyák és nagymamák tanultak szakmát a műhelyben, és közben újra munkába járó emberek lettek. Segély helyett immár munkabért kapnak. A mindennapi munka közben megtapasztalják, mit jelent közösséghez tartozni, megérkezni valahová, ahol közük van egymáshoz, ahol vigyáznak a másikra, ahol megtartják és felemelik egymást. A kis üzem évtizedes hiányokat pótol a faluban, az emberek láthatják, hogy gépek dolgoznak, árut szállítanak, megrendelések érkeznek, terméket értékesítenek. Ez korábban hiányzott a mindennapokból.

A varroda ugyanakkor gyakorlati oktatás helye is, az óvodás és általános iskolás gyerekeknek pedig játékos foglalkozásokkal segít a tanulásban és pályaválasztásban. A Szeretetszolgálat a most induló tanévben még több gyermeket szeretne bevonni a máltai munkahelyeken szervezett foglalkozásokba, hiszen tapasztalataik jövőjük zálogát jelenthetik. Ehhez kérte a segélyszervezet a licitáló támogatók segítségét.

Az árverésen részt vevő vendégek nyitottságának köszönhetően a gyűjtés hatalmas sikerrel zárult. A nagylelkű borászok által felkínált tételeket Bősze Ádám műsorvezető és Antal Gábor, a Budapest Borfesztivál főszervezője bocsátotta kalapács alá. A negyven árverési tétel összesen 6 millió 310 ezer forintért kelt el.

A negyven tétel közül a kikiáltási árhoz képest a legmagasabb vételi áron a Heimann Pincészet Heimann Grand 2012-es évjáratú bora kelt el. Kikiáltási ára 15 ezer forint volt, végül 360 ezer forintért licitáltak rá, ez azt jelenti, hogy a tétel huszonnégyszeres áron talált gazdára.

Az árverés legmagasabb kikiáltási árú tétele a Vertigo Media Kft. által felajánlott tokaji borválogatás volt. Az 1999-es Tokaj Oremus hatputtonyos aszú, a 2011-es Szepsy hatputtonyos aszú és a Kaláka Pince Tökösmál nevű, 2013-as évjáratú bor kikiáltási ára 150 ezer forint volt, a válogatás végül 370 ezer forintért kelt el. A legrégebbi tétel egy palack 1959-es évjáratú 6 puttonyos tokaji aszú volt a Grand Tokaj Zrt.-től, mely 100 ezer forint kikiáltási árról indulva végül 340 ezer forintért talált gazdára. Jelentős sikere volt még a Budapest Borfesztivált szervező Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kft. által felajánlott 6 palackos VinAgora aranyérmes magyar borválogatásnak, amely 70 ezer forintról indult, és 200 ezer forintért kelt el. 

Forrás: Máltai.hu

Fotó: Szigetváry Zsolt/Máltai.hu

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria