Így hívjon segítséget hajléktalan emberhez – Öt jótanács a Máltai Szeretetszolgálattól

Hazai – 2019. január 9., szerda | 18:01

A havazáskor megemelkedik a hajléktalanellátó diszpécserközpontokba érkező hívások száma. A töredékes, hibás bejelentések néha nehéz helyzetbe hozzák az ellátást végző szakembereket. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkatársai öt pontban összefoglalták, mire figyeljünk a hívás alkalmával.

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat öt jótanácsa azok számára, akik segítséget hívnak hajléktalan emberekhez.

1. A bejelentő maradjon higgadt, szánjon időt a segítségnyújtásra, álljon meg a helyszínen, győződjön meg a pontos címről, és onnan telefonáljon. Adja meg a telefonszámát, hogy szükség esetén visszahívhassák.

2. Szólítsa meg a hajléktalan embert. A diszpécser segít abban, mit kell kérdeznie, közben vizsgálja meg a környezetet, vizes-e a ruhája, van-e esetleg sérülése.

3. A diszpécser kérdéseire próbáljon meg pontos választ adni, szóljon, ha bizonytalan valamiben.

4. Legyen türelmes, amíg a diszpécser utánanéz a háttér-információknak, beazonosítja a területet, egyértelműsíti a bejelentőtől kapott részleteket. Ez több percet is igénybe vehet. Előfordulhat, hogy a diszpécserek egyszerre több ügyet koordinálnak.

5. Ha valamilyen sürgős teendő adódik a helyszínen, kövesse a diszpécser iránymutatását.

Ezen a télen a Magyar Máltai Szeretetszolgálat diszpécserközpontjába eddig mintegy 650 telefonhívás érkezett. A bejelentést követően a diszpécser krízisautót küld a helyszínre, súlyosabb esetben értesíti a mentőszolgálatot.

A budapesti hajléktalanellátó diszpécserközpont a 06 (1) 338 41 86-os telefonszámon hívható.

Forrás: Magyar Máltai Szeretetszolgálat

Fotó: Merényi Zita

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria