A Magyar Máltai Szeretetszolgálat öt jótanácsa azok számára, akik segítséget hívnak hajléktalan emberekhez.
1. A bejelentő maradjon higgadt, szánjon időt a segítségnyújtásra, álljon meg a helyszínen, győződjön meg a pontos címről, és onnan telefonáljon. Adja meg a telefonszámát, hogy szükség esetén visszahívhassák.
2. Szólítsa meg a hajléktalan embert. A diszpécser segít abban, mit kell kérdeznie, közben vizsgálja meg a környezetet, vizes-e a ruhája, van-e esetleg sérülése.
3. A diszpécser kérdéseire próbáljon meg pontos választ adni, szóljon, ha bizonytalan valamiben.
4. Legyen türelmes, amíg a diszpécser utánanéz a háttér-információknak, beazonosítja a területet, egyértelműsíti a bejelentőtől kapott részleteket. Ez több percet is igénybe vehet. Előfordulhat, hogy a diszpécserek egyszerre több ügyet koordinálnak.
5. Ha valamilyen sürgős teendő adódik a helyszínen, kövesse a diszpécser iránymutatását.
Ezen a télen a Magyar Máltai Szeretetszolgálat diszpécserközpontjába eddig mintegy 650 telefonhívás érkezett. A bejelentést követően a diszpécser krízisautót küld a helyszínre, súlyosabb esetben értesíti a mentőszolgálatot.
A budapesti hajléktalanellátó diszpécserközpont a 06 (1) 338 41 86-os telefonszámon hívható.
Forrás: Magyar Máltai Szeretetszolgálat
Fotó: Merényi Zita
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria