Rofusz Ferenc kilencperces animációja Leonardo da Vinci Az utolsó vacsora című művének animációs festményfilm feldolgozása.
A Légy című alkotásával 1981-ben Oscar-díjat nyert Kossuth-díjas rajzfilmrendező legújabb munkájáról szólva korábban elmondta: a film ötletét negyven évvel ezelőtt adta be a Pannónia Filmstúdióhoz, de akkor a vallási téma miatt nem készülhetett el.
A Magyar Média Mecenatúra támogatásával elkészült filmen az eredeti tervekhez képest semmit nem változtattak, „minden kockája ugyanaz, mint amit negyven évvel ezelőtt storyboardként beadtam”. Bár a koncepció az eredeti, a film 21. századi technológiákkal, így 3D-animációval készült, a nyolcezer rajzot digitálisan készítették és színezték. A film egyik célja, hogy Leonardo da Vinci freskójának kritikus állapotára hívja fel a figyelmet.
Az utolsó vacsora forgatókönyvét Rofusz Ferenc a dramaturg Békési Sándorral együtt írta, ők ketten készítették a storyboardot is, az operatőr Polecsák Lajos és Kapitány Iván, a zeneszerző Pacsay Attila volt.
A keresztény filmek argentínai nemzetközi fesztiválján tavaly Pozsgai Zsolt Megszállottak című alkotása a legjobb külföldi filmnek járó elismerést és a zsűri különdíját kapta meg.
* * *
Rofusz Ferenc legújabb animációját tavaly október 3-án zárt körű vetítésen mutatták be a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) Andrássy úti székházában, Budapesten.
Az érdeklődők idén június 27-én is megtekinthették azon a művészeti esten, amelyet Mely értetek adatik címmel rendeztek meg a jövő évi Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra (NEK) való felkészülés jegyében Budapesten, a Párbeszéd Házában. A programban közreműködött Klukon Edit és Ránki Dezső zongoraművész, Erdő Péter bíboros pedig a teológia és a filozófia határmezsgyéjén beszélt Isten létéről.
Forrás: MTI
Fotó: Merényi Zita
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria