A témahét tevékenységeit úgy építettük fel, hogy a változatos zenei, irodalmi, vizuális, mozgásos, dramatikus, ill. néphagyományokat követő tevékenységek segítsék elő a Márton-napi szokások, néphagyományok megismerését.
A gyermekek megtalálták a fejlettségüknek megfelelő differenciált élmény és tapasztalásszerzési lehetőségeket: papír libák színezése, barkácsolása; kukoricafosztás, morzsolás, csutkaházépítés, „tengeri Barbie baba” készítés; libás, ludas dalos játékaink felelevenítése, játszása; Márton legendájának megjelenítése, kukoricás torna mezítláb, lúdtalp megelőzésére; kóstolás: libás maffin, libafalat pogácsák, pattogatott kukorica.
Naponta más-más élményben volt az óvodásainknak részük, kötetlenül vehettek részt a különböző tevékenységekben, felszabadultan, boldogan kapcsolódtak be a napi feladatokba, nem tapasztaltunk unalmat.
Az egész heti készülődésben feltöltődtek a gyerekek és izgalommal várták a záróünnepséget.
Tapasztalataink azt bizonyítják, hogy a Márton-napi megemlékezés minden gyermeket, szülőt megmozgatott.
A vírushelyzet meggátolta ugyan a templomtéren való esti lámpás felvonulást, de az élmény így sem maradt el.
Forrás és fotó: Nyíregyházi Egyházmegye; Szent György Görögkatolikus Óvoda
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria