Az óvodásoknak szóló hittanról is szó volt a kolozsvári pedagógiai képzésen

Külhoni – 2020. március 19., csütörtök | 13:52

A terjedő járvány árnyékában, minden óvintézkedést megtéve, minden rendelkezést szem előtt tartva a Kett-módszer alapján tartottak pedagógiai képzést március 12. és 14. között az Országos Magyar Továbbképző Központ és a kolozsvári Szent Mihály-plébánia szervezésében a kincses városban.

A programon Nagy Kriszta ferences szerzetesnővértől húsvétra hangoló foglalkozások megtervezéséhez és megvalósításához kaptak ötleteket a résztvevők: pedagógia és teológia szakos egyetemi hallgatók, valamint gyakorló pedagógusok, hitoktatók.

A képzés szervezői a járvány miatt bevezetett szigorú óvintézkedéseket betartva már a program előzetes tervezése során körültekintően jártak el: tág térben, a plébánia hittantermében zajlott a foglalkozás, kevés résztvevővel.

A képzésen jelen lévők lelkigyakorlatként élték meg a foglalkozásokat, amelyeken nagyböjti, húsvéti témákat tárgyaltak.

A pedagógusok, az oktatásra készülők az óvodáskorúaknak szánt hittantémák feldolgozási modelljeit is gyakorolták: e korosztály esetében a teológiai tanítás elmélyítése úgy érhető el, ha a lényeg felvillantása mellett annak személyessé tétele a hangsúlyos.

A Kett-módszer fő erénye, hogy a tudás mellett, amely az észre hat, a szívre és a kézre is számít, érzelmileg is megérint, valamint a gyakorlatok, a kreatív részvétel által élményszerű tudást ad a gyermekeknek.

* * *

A Kett-módszer Franz Kett német pedagógus nevéhez fűződő valláspedagógiai gyakorlat, 1998-tól értelemorientált, egységes pedagógiaként tartják számon. Franz Kett és munkatársai 1976-ban mutatták be az új módszert, azóta is fejlesztik, gazdagítják. A szerző a gyakorlatból, a gyerekekkel való foglalkozásokból, az általa tartott pedagógiai továbbképzések eredményeiből építi fel a rendszerét. Mi az ember és mivé kell válnia? Miben áll a beteljesülése? Franz Kett szerint az ember test–lélek–szellem egysége, állandóan fejlődik, és Istenben van abszolút értelem- és létalapja. Az emberképből levezetett alapelvek adják az irányvonalat a pedagógiai gyakorlat célkitűzései felé Franz Kett rendszerében.

Forrás: Romkat.ro/Bodó Márta

Fotók: Veres Stelian

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria