Hittanostábor Mindszenty József bíboros szülőfalujában

Kishírek – 2017. július 13., csütörtök | 12:24

Idén is megrendezték a kiskunfélegyházi Szent István-plébánia hittanostáborát, amelynek Mindszenty József bíboros hercegprímás szülőfaluja, Csehimindszent adott otthont július 3. és 8. között.

A tábor élményeiről az egyik résztvevő, Radics Dániel számolt be. „Első állomásunk Pákozd volt, ahol megtekintettük a Katonai Emlékparkot. Következő megállónk Székesfehérvár volt. Megérkezésünk után a Prohászka Ottokár-emléktemplomban nézhettünk szét, ahol bemutatták a templom történetét és meséltek Prohászka Ottokárról, valamit Kaszap Istvánról is. Ezután a Bory-várba látogatunk el, ahol egy játékos feladatot kaptunk: térképen meg kellett jelölnünk a várban található szobrokat, festményeket. A várlátogatás után egyenesen Csehimindszentre mentünk. Megérkezésünk után Hajagos Gyula atya misét mutatott be a helyi templomban.

Másnap Zalaegerszegre utaztunk, megtekintettünk a Göcseji Falumúzeumot, majd a TV toronyba mentünk fel. Innen Búcsúszentlászlóra indultunk, ahol Gyula atya szentmisét mutatott be. Itt Szent László ereklyéjét is megtekinthettünk. Aztán visszaindultunk Csehimindszentre. A szálláson kézműves-foglalkozások voltak. Este egy kisfilmet is megnéztünk Mindszenty Józsefről, amivel kapcsolatban kérdésekre kellett válaszolni.

A harmadik napunkat egy kis túrával kezdtük a vasvári Szentkúthoz. A túra után Gyula atya Vasváron is mondott misét. A templomot Fernandes Loyd káplán, indiai származású verbita misszionárius mutatta be. Délután részt vettünk a sümegi várjátékokon.

Másnap délelőtt biciklitúrára indultunk az Őrségbe. A nap végén Mindszenty József testvérének unokája – Csehimindszent jelenlegi polgármestere – körbevezetett minket a hercegprímás szülőházában.

Az utolsó előtti napon ellátogattunk Jákra, és részt vettünk egy „nyomozásban” Sárváron. A kvízjáték során kiderült, hogy mennyire figyeltünk a hét folyamán. Este szalonnasütéssel, tábortűzzel, előadásokkal zártuk a tábort.”