A pályázat útján megvalósuló táborban önismereti progamok, közösségépítés, hagyományőrzés, kézművesség, környezettudatosság, sport és az egészséges életmódhoz kapcsolódó foglalkozások várták az iskola száznegyven tanulóját.
Bíró Katalin, Kovácsné Percz Eszter, Vona Dénesné összefoglalójából kiderül: arra törekedtek, hogy minél több helyszínre eljuthassanak a tanulók, új ismereteket szerezzenek, új tevékenységeket ismerjenek meg. „Segítséget szerettünk volna nyújtani számukra a szabadidő hasznos eltöltéséhez, az egészséges életmód elsajátításához, a nem iskolai keretek közötti tevékenységek végzéséhez” – szerepel a táborvezetők beszámolójában.
Az Erzsébet-tábort felhőtlen jókedv, önfeledt vidámság jellemezte. A legkedveltebbek a kreatív foglalkozások voltak: a gyümölcsszobrászat minden gyermek érdeklődését felkeltette. A kézműves-foglalkozásokon – kosárfonás, batikolás, gravírozás, modellezés és a gyöngyfűzés – készült darabokat kiállításon tették közkinccsé.
A mentősök munkájának megismerése, az egészséges életmóddal kapcsolatos interaktív foglalkozások, az önismereti és közösségépítő játékok sok új információval gazdagították a táborozókat. A helyi háziipari szövetkezetben és a helytörténeti gyűjteményt bemutató múzeumban foglalkozások várták őket; Boconádon a falu nevezetességeit, a Szeleczky-kastélyt és a templom történetét ismerhették meg.
Az Erzsébet-tábor résztvevői eljutottak Jászberénybe, a gyöngyösi állatkertbe és a veresegyházi medveotthonba; a Mátra természeti értékeivel ismerkedtek a Mátra Múzeumban és a Sás-tónál. Tarnamérán, Jászapátin és Kunhegyesen a fürdőzés mellett izgalmas vizes játékok részesei is lehettek.
Forrás és fotó: Egri Főegyházmegye
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria