Széles körű összefogással jött létre az Egyházi Állásportál – Interjú Benkóczy Mátéval

Nézőpont – 2015. november 12., csütörtök | 18:30

Október 8-án indult el az Egyháziállás.hu portál; a hiánypótló kezdeményezés mögött hét, közoktatási intézményeket fenntartó szerzetesrendből álló konzorcium áll. Az üzemeltetéssel megbízott Servitor Pro Multis Kft. ügyvezetőjét, Benkóczy Mátét kérdeztük.

– Hogyan született meg az Egyházi Állásportál?

– Az Egyházi Állásportál gondolata onnan ered, hogy hét szerzetesrend összefogott egy pályázat kapcsán, a piaristák vezetésével; ez a konzorcium beadott egy pályázatot, és akkor merült föl az egyházi állásportál ötlete is. Iskolafenntartó rendekről van szó; értelemszerű és logikus volt, hogy összefogjanak, és egy olyan platformot, fórumot alakítsanak ki, ahol közösen tudnak hirdetni az oktatási intézményeikben álláslehetőségeket. A Közigállás.hu volt a minta, ahol egyházi intézmények nem hirdethetnek, bár nagyon hasonló feladatot látnak el közoktatási intézményeikben – tehát szükség volt egy olyan felületre, ahol az egyházi intézmények közzétehetik az álláshirdetéseiket. Eleinte a konzorcium résztvevőiről volt szó, majd továbbgondoltuk: ha már összefogunk, miért ne lehetne ez az összefogás szélesebb körű – adta magát, hogy ne csak oktatási intézményekben gondolkodjunk, hanem a többi fajta intézményben is, amit az egyház, a történelmi egyházak fenntartanak, tehát egészségügyi, szociális intézményekkel is bővítettük a palettát. A katolikus szerzetesrendektől indulva a történelmi egyházak felé is nyitottunk; meghívtuk az evangélikus, református, izraelita testvéreinket is, hogy ők is ott legyenek velünk.

– Milyen volt a fogadtatás?

– Örültek neki, nagyon sok helyen kitörő lelkesedéssel fogadták, sok helyen pedig szinte természetesnek vették: rögtön éltek a lehetőséggel, és már küldték is a hirdetéseket. Látszott, hogy egy valós hiányról van szó, van rá igény; és látható volt, hogy ezzel egy terhet tudunk levenni a vállukról. Az intézmény fölteszi a hirdetését, nekünk pedig az a feladatunk, az Egyházi Állásportál csapatának és a Servitornak mint üzemeltetőnek, hogy hozzuk be a látogatókat a weboldalra, iratkozzanak fel a hirdetésfigyelőre – hogy az intézménynek is megérje nálunk hirdetni, mert a portál behozza azokat a munkakeresőket, munkavállalókat, akiket az intézmények keresnek.


– Mi az álláshirdetés feltöltésének gyakorlati menete?

– Jelenleg a munkáltatók, az intézmények tölthetnek föl álláshirdetéseket; föl kell menni a weboldalra, regisztrálni kell az intézményt, a regisztráció után pedig kap egy hozzáférést ahhoz, hogy szabadon föl tudja tenni a hirdetéseit, melyek a feltöltés után automatikusan aktiválódnak. Nekünk meg kell nézni, hogy a regisztráló intézmény valóban illetékes-e, valóban jogosult-e arra, hogy ezen a felületen hirdethessen. Összesen eddig több mint száz intézmény regisztrált a portálra.

– Van-e időbeli limit, hogy meddig lehet fönn egy hirdetés?

– Egyelőre azt a célt tűztük ki, hogy ebben a próbafázisban megfigyeljük az intézmények, felhasználók, munkavállalók szokásait; a munkakeresők milyen sűrűn jönnek föl a weboldalra, mennyi időt töltenek rajta, hány emberről van szó – ezek nagyon lényeges kérdések. December 31-ig ingyenesen használhatja mindenki, munkavállalók és intézmények egyaránt; december 31. után pedig el kell gondolkodnunk, hogy a forrásokat hogyan teremtjük elő arra, hogy ez egy valóban hosszú távú projekt legyen, ami fenntartható; megpróbálni ezt egy mindig elérhető eszközzé, médiummá tenni a munkakeresők és munkáltatók számára.

– Az álláskeresők számára ingyenes marad a portál használata?

– Igen, az álláskeresők számára ingyenes marad; ők jelen pillanatban nem is tudnak regisztrálni, az egyetlen opció, amire föl tudnak iratkozni, a hirdetésfigyelő; ennek a lényege az, hogy a megfelelő szűrőbeállítások után a munkakereső beírja az e-mail-címét, megnyomja a „feliratkozom” gombot, és onnantól kezdve rendszeresen kap értesítést a megadott szűrőfeltételekkel föltöltött álláshirdetésekről.

– Milyen visszajelzések érkeztek a weboldallal kapcsolatban?

– Jelenleg kizárólag online felületen érhető el az álláskínálat; igyekeztünk egy praktikus, könnyen átlátható, letisztult felületet létrehozni. Folyamatosan kapunk javaslatokat, észrevételeket; tudjuk, hogy a weboldalnak vannak továbbfejlesztésre váró részei; erre is szolgál a jelenlegi periódus, hogy fel tudjuk mérni az igényeket, a felhasználói szokásokat. Többek között már kaptunk arra is visszajelzést, hogy milyen jó lenne, ha a munkakeresők feltölthetnék az önéletrajzaikat, vagy hogy kicsit részletesebben tudjanak a hirdetésfigyelőre feliratkozni, jobban be lehessen lőni, hogy az egyes embereknek mire van szükségük; pontosabban meg lehessen határozni, hogy mik az igényeik. Folyamatosan kapunk visszajelzéseket, és ezek alapján folyamatosan nézzük, milyen fejlesztéseket kell végrehajtanunk, hogy minél jobban kielégítsük a munkakeresők és munkáltatók igényeit.

– Hogy került bele ebbe a történetbe a Servitor Pro Multis Kft.?

– A Servitor ebbe a történetbe úgy kapcsolódik bele, hogy amikor az Egyházi Állásportál ötlete fölmerült, a kezdeményező piaristák az üzemeltetést nem vállalhatták magukra, ezért kerestek egy szervezetet, amelyre ezt rábízhatták; egy olyan szervezetet, ahol szintén megnyilvánul valamilyen módon ez az összefogás – így esett a választás a Servitorra. A Servitor tulajdonosai szerzetesrendek, tehát itt is az összefogás valósul meg. A nagyobb szerzetesrendek, melyeknek több áll rendelkezésükre méretüknél fogva, példaértékűen támogatást nyújtanak a kisebb rendeknek. Egészen konkrétan, például ha az áram- és gázflottáról beszélünk: a nagyobb rendek, nagyobb létesítmények nagyobb kapacitással jönnek, és nagyobb kapacitást bocsátanak rendelkezésünkre a flottában, ezzel a kisebbek is előnyösebb árat érnek el – ily módon is megvalósul az összefogás.

– Kérjük, mutassa be az olvasóknak a Servitor Pro Multis céget!

– A példa nem véletlenül az energia-beszerzés területéről jött, hiszen ez az egyik legjelentősebb szolgáltatásunk. Az ügyfelek igényeit igyekezünk folyamatosan kiszolgálni; egy intézménynél, ahol több helyszínen is érkezik az energia, sok ügyes-bajos dolog van: órák átjelentése, adminisztratív gondok, kintlevőségek, részletfizetési kérelmek, ezerféle dolog merül föl – a Servitor azt vállalja, hogy a beszerzésen túl ezeket a szolgáltatásokat nyújtja az ügyfeleinek. Ezen túlmenően vannak kisebb flottáink is – üzemanyagflotta, tisztítószerflotta, irodaszerflotta –, amelyeket szintén sokan vesznek igénybe.

Október 22. óta vagyok ügyvezető, akkor vettem át a munkát Bángi-Magyar Attilától, akinek nagyon sokat köszönhetek. Új emberként ide bekerülve nagyon sok új igényről, javaslatról szerzek tudomást, a tulajdonosoktól, az egyházi szervezetektől, intézményektől; folyamatosan ötletelünk és gondolkozunk azon, hogy hogyan tudunk nekik igazán szolgálni, valóban olyan szolgáltatásokat nyújtani nekik, amire szükségük van.

– Milyen egyéb szolgáltatást nyújt a Servitor az intézményeknek?

– A rendezvényeink közül kiemelném a kerekasztalokat, ilyen például a műszaki kerekasztal, ahol leülünk a műszaki vezetőkkel, igazgatókkal – biztosítunk számukra egy olyan fórumot, ahol egy adott témát jól ki lehet vesézni; előkerülnek azok az ügyes-bajos dolgok, amikkel ők mindennap szembesülnek, és a szemek fölnyílnak: „Ja, te is ezzel a problémával küzdesz?” Sokan találnak így társra a problémamegoldásban. Itt nem is feltétlenül a Servitoré a legfontosabb szerep, inkább az összefogást serkentő tényező szerepét játssza; fontos, hogy a résztvevők kapcsolatokat építsenek maguk között.

– Milyen egyéb kérések, bővítési javaslatok érkeztek?

– Sok irányból kaptunk jelzést; megkerestek minket többek között azzal,  hogy keresztény értékrenddel bíró cégek is hirdethessenek – ami hosszú távon elképzelhető, de egyelőre szeretnénk a történelmi egyházak fenntartásában álló intézményekre fókuszálni.

Fotó: Lambert Attila

Verestói Nárcisz/Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria