A jezsuiták által életre hívott sorozat célja a szerzetesi életforma reális bemutatása, a szerzetesrendek mint élő közösségek megismertetése. A Párbeszéd Házában havonta rendezett estét/estéket egy-egy szerzetesrend tölti meg a lelkiségére leginkább jellemző tartalommal.
Májusban mi, Boldogasszony Iskolanővérek mutatkozunk be a Szerzetesi Szigeten. Rendünket 1833-ban Bajorországban alapította Karolina Gerhardinger, szerzetesnevén Jézusról nevezett Mária Terézia, azzal a céllal, hogy a társadalom minél szélesebb köre számára biztosítsa a tanulás lehetőségét – főként lányok számára. 1858 óta folyamatosan szolgáljuk a magyar nevelés-oktatás ügyét.
„Minket, Boldogasszony Iskolanővéreket mélyen érint és kihívás elé állít a világunkban és egyházunkban jelen lévő sokféle megosztottság; korunk társadalmi, gazdasági és ökológiai válsága. Apostoli szerzetesnőkként arra kaptunk meghívást és küldetést, hogy merészséggel és reménnyel nézzünk szembe e valósággal.” (Az Általános Káptalan Iránymutató dokumentumából)
Az életünket és küldetésünket bemutató tablókat egész hónap folyamán megtekintheted a Loyola Caféban.
Május 10-én, vasárnap az esti 8-as mise után három programot kínálnak, ezekből lehet egyet választani.
– Jezsuita 8-as afrikai módra
Képekkel és történetekkel fűszerezett élménybeszámoló magyar iskolanővérek nemzetközi tapasztalatairól.
– Bennünk élő istennők – Milyen nőnek születtem? (Shinoda Bolen alapján)
Műhelymunka elsősorban nőknek. S elszánt férfiaknak, ha még remélik, hogy valamicskét megérthetnek a nőkből…
– Ez a nő tudja, mit akar! – társasjáték iskolanővérekről
Ismerkedés a rend történetével, pedagógiájával és néhány játékos kedvű nővérrel.
*****
Május 13-án, szerdán este 18 órára Tornay Krisztina M. Petra nővér tart előadást a Párbeszéd Háza Pedro Arrupe termében Isten női arca – A keresztény női spiritualitás útjain címmel.
Gyakran eszembe jutnak egy katolikus pszichiáternő, kedves ismerősöm évekkel ezelőtt elhangzott szavai, aki miután megkérdeztem, hogy mit gondol a nők sajátos lelkiségéről, a női spiritualitásról, így szólt, tűnődve: „Te, szerintem olyan nincs is!” Sokat gondolkozom azon azóta is, hogy bár ismerős és népszerű téma a női agy-férfi agy működésének különbsége, a női és férfi kommunikáció, a konfliktusmegoldási stílusok eltérései, és még sok más terület, ahol az eltérés a két nem között evidensnek és izgalmasan követhetőnek tűnik, a spiritualitás területén nagy a csend. Először a doktori kutatásom kapcsán kezdtem mélyebben foglalkozni a témával, s azóta is újabb mélységei nyílnak meg előttem: elemi módon érint minket, nőket, hogy Isten felé saját, nőit utunk van.