A résztvevők a katolikus intézményrendszerben nevelkedő valamennyi gyermekcsoport pedagógusait képviselték: óvodapedagógusok, tanítók, tanárok és egyéb munkatársak gyűltek össze. A fenntartók oktatási szakemberei is fontosnak tartották, hogy tájékozódjanak az intézményrendszerben lezajlott fejlesztésről. Számos, a projektet támogató gyermekvédelmi szakember, mentor és tréner részvétele gazdagította a tapasztalatcserét.
A konferencián a projekt hátterében álló szakmai team két tagja, Szentes Judit, a projekt szakmai vezetője, a Katolikus Pedagógiai Intézet gyermekvédelmi munkatársa és Csókay László pszichológus, gyermekvédelmi szakember elemezték a projekt eredményeit.
A szervezetfejlesztési projekt keretében országosan 38 katolikus közoktatási intézmény dolgozta ki a saját gyermekvédelmi stratégiáját és eljárásrendjét, amit az Intézet folyamatos szakmai segítséggel támogatott. A projekt keretében 76 tanártovábbképzés és több száz gyermekprogram valósult meg, zömében közösségformáló és prevenciós foglalkozások.
A konferencián a projektben részt vevő 12 intézmény tapasztalatait és jó gyakorlatait ismerhették meg a jelenlévők és gazdagodhattak új ötletekkel a munkájukhoz. Az előadók között mentor, intézményvezetők, gyermekvédelmi teamek vezetői és teamtagok több szempontból is bemutatták az elért eredményeket.
Kitekintésként Barcsák Marianna intézményvezető asszony az intézet jövőre vonatkozó terveiről beszélt. Tematikus területi találkozók, intézménytípusonként gyermekvédelmi műhelyek indulnak, amelyek felhasználják a bázisiskolák preventív gyermekvédelmi munkáját. A szakemberek utánpótlására az Intézet 60 órás pedagógus-továbbképzést akkreditáltat, amelyben a római Pápai Gergely Egyetemmel működik együtt.
Forrás és fotó: KaPI
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria