
Látásukat vesztett emberek segítése, gerincsérültek mozgását izomstimulátorokkal segítő berendezések, hallássérültek kommunikációs lehetőségeinek fejlesztése mobiltelefonnal, szervezetbe épített gyógyszeradagoló chip, programvezérelt ipari mérőrendszerek – megannyi új kihívás napjainkban. Más gondolkodásra, új szakemberekre van szükség ahhoz, hogy ilyen eszközöket és technológiákat létre lehessen hozni. Ezért indult a PPKE Információs Technológia Karán egy újfajta képzés.
Itt a hagyományos informatika mellett az élő szervezetek információtechnikáját is elsajátítják a hallgatók, és több ezer processzoros gépeket tervezhetnek nemzetközi hírű professzorok vezetésével. A képzés az Egyesült Államokban már sikerrel működik és Európában a londoni Imperial College mellett a PPKE kara az első, ahol ennek az új iparágnak és kutatási iránynak az oktatása folyik. Egyelőre Budapesten két alapszakon – a speciális mérnök-informatikus és az új molekuláris bionika BSc-n –, valamint az ezekre épülő mester- és doktori képzéseken folytathatnak tanulmányokat a jelentkezők. A mérnök-informatikus alapképzés elvégzése után tudnak majd specializálódni a hallgatók.
Itt egy újfajta gondolkodásmódot sajátítanak el, mellyel csupán néhány ezer társuk rendelkezik a világon, mely nem csak a kutatásban, de a multinacionális cégeknél és a hazai, csúcstechnológiával rendelkező kisvállalatoknál is nagyon keresett lesz a jövőben. Ezt segíti, hogy az ötödik félév oktatási nyelve az angol, ezután lehetőségük van a legjobbaknak egy szemesztert valamely külföldi egyetemen tölteni.
A mérnök-informatikus alapképzés gyakorlati szakiránya 2009 szeptemberétől már Esztergomban is elindul. Az infokommunikáció, a szoftvertechnológia, a szoftver-vezérelt mérés-minősítés területeire specializálódhatnak majd a hallgatók. Az esztergomi képzés elsősorban a környező ipar igényeire fókuszál, de megteremti a mesterképzésen való továbbtanulás lehetőségét is.
A karon hazánkban egyedülálló módon nincsenek tanszékek, azaz úgynevezett department rendszerben működik az intézmény. Ennek bevezetésével nemcsak a képzés tartalmában, de a fakultás struktúrájában is újfajta megoldásokat kerestek. Ezáltal egy rendkívül rugalmas és a fejlődéshez alkalmazkodó rendszert lehet működtetni, mely nagymértékben támogatja a tehetségeket, a fiatalokat nem szorítja szűkebb korlátok közé a hierarchia. Az Egyetem fontosnak tartja, hogy hallgatói megtapasztalják a másik emberhez való odafordulás élményét, valamint törekszik arra, hogy a diákok valódi, az emberi értékekre és a minőségre egyaránt figyelő közösségben érezhessék magukat.
Ahogy az egyetem közleménye fogalmaz: „szeretnénk felmutatni az oktatókon és a munkatársakon keresztül egy vonzó, a mai világban élhető értékrendet. Célunk olyan szakemberek képzése, akik mély multidiszciplináris elméleti tudással, műveltséggel, gyakorlati készséggel, valamint korszerű vezetési ismeretekkel felvértezve a fejlődés kínálta problémák széles körének alkotó szakemberei lesznek”.
Magyar Kurír