Közösségi kampány az ifjúságnak – Ötéves a Christus vivit kezdetű apostoli buzdítás

Hazai – 2024. február 25., vasárnap | 19:07

Az Egyház idén ünnepli a Christus vivit (Krisztus él) kezdetű, az előző püspöki szinódus utáni apostoli buzdítás megjelenésének ötödik évfordulóját.

Ferenc pápa ugyanis 2019. március 25-én írta alá a loretói Szent Házban a fiatalokhoz intézett „levelet”, amely lezárta a 2018 októberében a Vatikánban tartott ifjúságról szóló püspöki szinódus munkáját, amelyet első alkalommal előzött meg előszinódus a világ minden tájáról érkező fiatalok részvételével, valamint a helyi egyházakban a fiatal generációk képviselőivel közösen végzett reflexiók összegyűjtése.

Most, a Christus vivit megjelenésének ötödik évfordulóján a Világiak, Család és Élet Dikasztériuma a Kommunikációs Dikasztérium Hitkommunikáció a digitális világban című projektjében részt vevő fiatalok csoportját kíséri el egy közösségi kampány megtervezésében és lebonyolításában, amely az ifjúsági világtalálkozó (WYD) hivatalos Facebook-oldalán és Instagram-fiókjában lesz elérhető.

A február 25-től április 25-ig tartó közösségi kampány célja, hogy a világ minden tájáról érkező fiatalokat egy tizenkét hetes tapasztalatban részesítse, hogy megosszák egymással, mit jelent mai életükben a Christus vivit tanítása és szellemisége, valamint a 2023-as lisszaboni világtalálkozó gyümölcseit és tanulságait.

Az „élő” kulcsszóból kiindulva, inspiráló videókon keresztül a kampány cselekvésre és elköteleződésre hív, mert a Hitkommunikáció a digitális világban projekt résztvevőinek kívánsága, hogy ez a kezdeményezés – a világtalálkozón részt vett fiatalok, animátoraik és ifjúsági lelkipásztorok aktív közreműködésével – a digitális térben is életben tartsa az ifjúsági világtalálkozó élményét, és élővé tegye a Szentatya meghívását: „Ti vagytok Isten jelen ideje, aki azt akarja, hogy termékenyek legyetek.” (ChV 178).

Ezt a több nyelven elérhető projektet különböző helyi egyházi intézmények és csoportok is átvehetik, ha környezetükben olyan lelki gondolatokat szeretnének közvetíteni, amely a fiatalokat a közösségi hálózatokon keresztül szólítja meg.

További tudnivalók a dikasztérium honlapján olvashatók.

*

A Hitkommunikáció a digitális világban projektet a Kommunikációs Dikasztérium hozta létre. Fiatal kommunikátorokat választ ki, akik online és személyes találkozók és workshopok sorozatán keresztül igyekeznek értékes készségeket szerezni a digitális kommunikáció terén a lelki formálódás érdekében, és tehetségüket és tapasztalataikat számos vatikáni testület projektjének szolgálatába állítani.

*

A ifjúsági világnapok hivatalos közösségi oldalai 2011-ben, a madridi világtalálkozó előtt indultak el. Az angol nyelvű Facebook-oldalnak mára több mint 2 millió feliratkozója van, és több százezren követik a világ különböző nyelvein (például arabul, kínaiul, ukránul, vietnámiul, koreaiul, oroszul, magyarul, stb.) létrehozott további húsz aloldalt. A fiókokat, beleértve az Instagramot és az X-et (@wyd_en), a helyi szervezőbizottságok kezelik és frissítik, melyek fiatal önkéntesek csoportjaira támaszkodnak, hogy ötleteket és tartalmat adjanak a világnapokkal kapcsolatban.

Forrás: MKPK Ifjúsági Bizottság

Fotó: Vatican News

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria