Az oroszlányi egyházközség és a Székesfehérvári Egyházmegye áldozatvállalásából létrejött szoborcsoport elkészítésén a művész 3 éven át dolgozott. A mű ikonográfiai programját. Szilárdfy Zoltán művészettörténész paptanár készítette. A műhelyében dolgozó Szent József óvó mozdulattal fordul a gyalupadon álló gyermek Jézus felé. A szoborfülke bal felső sarkánál látható egy angyal, aki leszálló mozdulattal érkezik meg. Két kezében mondatszalagot tart „Ne féljetek” felirattal.
Az alkotásban forma és tartalom egysége valósult meg. A szoborcsoport nemcsak magas színvonalú kortárs művészeti alkotás, hanem azzal hogy az oroszlányi Munkás Szent József templomban helyezték el, kitüntetett liturgikus szerepet is kap.
Amint Terdik Szilveszter művészettörténész a műről készített elemzésében kifejti: a Szent József szoborcsoport a templom szentélyében lévő keresztre feszített Jézus szoborral és a keresztelő kút tetején álló feltámadt Krisztus szobrokkal együtt – melyek szintén Baracza Szabolcs alkotásai – Jézus életének állomásait bemutató harmonikus művészeti egység jött létre. Az oroszlányi plébániatemplomban ezzel teljessé vált az egységes teológiai gondolat mentén elhelyezett műalkotások együttese. A szobrok elkészítése mind az alkotó mind a megrendelő egyházközség részéről komoly áldozatokat követelt. Az elképzeléstől a megvalósulásig hosszú évek teltek el.
Napjainkban, amikor bármit olcsón, készen megkaphatunk, és sajnos templomainkban is megjelennek értéktelen oda nem illő alkotások, mindenki számára példamutató Kutschi András plébános és az egyházközség törekvése, hogy megalkuvás nélkül a lehető legmagasabb színvonalon díszítsék fel Isten házát. Büszkék lehetnek kitartásuk gyümölcsére: maradandó értékkel gazdagították templomukat és Oroszlány városát is.
Székesfehérvári Egyházmegye/Magyar Kurír