„A HR-felmérés tükör az intézményeknek. Megmutatja, honnan indult, hol tart, és hová kell eljutnia” – ez is elhangzott a Pécsi Egyházmegye új köznevelési stratégiájának ismertetése során a pécsi Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola és Óvodában. A felmérésből kiderült, hogy a tantestület kimagaslóan összetartó. Az intézmény négy éve került a Pécsi Egyházmegye fenntartásába. Udvardy György megyéspüspök csütörtöki látogatása alkalmával hangsúlyozta, hogy a Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola és Óvoda a nevelési-oktatási feladatokon túl szociális feladatokat is ellát, és példaértékűen megvalósítja az új egyházmegyei köznevelési stratégia egyik célkitűzését, vagyis a felzárkóztatást és a hátránykompenzációt. A főpásztor és munkatársai elismerték az intézmény ez irányú törekvéseit, amit a sikeres pályázatok is alátámasztanak.
A Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola és Óvodába hátrányos helyzetű, szegény családból származó gyerekek járnak, akik közül 21 SNI-s (sajátos nevelési igényű) és 45 BTM-es (beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézség) tanuló. A közeljövőben fontos feladat az intézményben, hogy a katolikus sajátosságokat markánsabban fogalmazzák meg. A pedagógusok itt nemcsak tanárok, hanem sokszor a családot is pótolják.
Forrás: Pécsi Egyházmegye
Fotó: Loósz Róbert
Magyar Kurír