A 3D-s tanulásról indult szakirányú továbbképzés az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán

Hazai – 2022. március 29., kedd | 9:00

Sajtónyilvános bemutatónapot tartottak március 24-én az Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF) budapesti campusán, ahol a résztvevők megismerkedhettek a főiskolán induló egyedülálló, a 3D-s tanulásra fókuszáló pedagógus-továbbképzéssel és a képzés során használt eszközökkel, a 3D-s modellezéssel és nyomtatással, valamint a VR (Virtual Reality) tananyagokkal is.

A 3D-s tanulás azt jelenti, hogy a hagyományos tanulási környezet kiegészül speciális digitális módszerekkel (3D-s modellezés, robotika, VR) és eszközökkel (3D-s nyomtató, robotok, VR-eszközök), aminek köszönhetően a tanulási folyamat érdekesebb, szemléletesebb, kézzelfoghatóbb és sokkal eredményesebb lesz. A képzésen részt vevők elsajátítják a CAD/CAM-modellezést, gyakorlott tárgyalkotásra lesznek képesek – mindez megkönnyíti munkájukat, és új képzési, fejlesztési lehetőségeket nyit meg számukra.

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola pedagógusképzésében eddig is folyamatosan reagált az oktatásban mutatkozó igényekre, változásokra, és már egy ideje markánsan érezhetővé vált, hogy mivel a 21. századi technikák a gyerekek, a diákok mindennapi életének részei, ezért nem hiányozhatnak az iskolából sem.

A kurzusokat modern és jól felszerelt tanteremben tartják. A felszerelést az RKS Hungary vállalat biztosítja, amely elkötelezett abban, hogy a 3D-s nyomtatás és VR-technológia felhasználásának eszközei és módszere eljusson az oktatásba – nemzetközi színtéren is.

„Az emberi gondolkodás alapját képező három dimenzióban lehet hatékonyan tanulni, gondolkodni, ezért a 21. században a papír és képernyő alapú kétdimenziós világ mellett a mozgás és tevékenység alapú háromdimenziós világot kell és lehet kialakítani. A digitális technikák segítik a 3. dimenzió tanulásba történő visszavételét – a 3D-ben végzett exploráció, megismerés és a mozdulatok gyakorlása a tanulási potenciál megsokszorozódásához vezet. Az oktatásügyben ma kulcskérdés, hogy mennyire – tág értelemben – piacképes, amit tanítunk, mennyire valóság-kompatibilis és jövő-álló. Ezek a technológiák a diákok mindennapi életének részei, ezért nem hiányozhatnak az iskolából sem” – emelte ki Gloviczki Zoltán, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora a képzéssel kapcsolatban.

Gyarmathy Éva szakfelelős röviden bemutatta a program szakmai hátterét. Bemutatkozott a képzés együttműködő partnere, az RKS Hungary: megszólalt Bonyai Kata ügyvezető igazgató, valamint Téglási Martin nemzetközi kapcsolattartó. Mindezek után sor került a speciálisan kialakított terem és az eszközök ismertetésére: a résztvevők a szakértők segítségével interaktív módon kipróbálhatták a VR-tananyagokat, valamint a 3D-s nyomtatást és modellezést is.

Az eseményről további képek megtekinthetők az AVKF Facebook-oldalán.

Forrás: Váci Egyházmegye

Fotó: AVKF/Facebook

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria