Szívbéli érintettség – Kett-módszer a nyíregyházi görögkatolikus óvodában

Hazai – 2022. február 10., csütörtök | 9:00

A Szent Miklós Görögkatolikus Óvoda egyik pedagógusa, Kapitány Zoltánné két éve foglalkozik a német származású Franz Kett által kidolgozott komplex pedagógiával. A nyíregyházi fejlesztőpedagógus február 2-án a Kett-módszerrel tartott foglalkozást munkatársainak a Szent Miklós Görögkatolikus Óvoda tornatermében.

A Kett-módszer a nyíregyházi óvodába Kapitány Zoltánné fejlesztőpedagógusnak köszönhetően érkezett, aki az elmúlt két évben teljesített közel ötven óra képzés után idén januárban kezdte el mesterprogramját, melynek célja az is, hogy megismertesse a módszert és mentorként segíthesse azokat a kollégáit, akik azt maguk is szeretnék alkalmazni.

Franz Kett német valláspedagógus alkotta meg azt a komplex pedagógiát, mely egyszerre hat az értelemre, érzelemre és kreativitására, az egész embert igyekszik nevelni, továbbá fejleszti a gyermekek érzelmi intelligenciáját is.

A szívbéli érintettség által a foglalkozáson tapasztaltakat értelmezik és megnyitják a hit felé – mondta a komplex pedagógiáról Kapitány Zoltánné Angéla néni, aki az újszerű pedagógiai módszert Sipos Edittől, a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola korábbi oktatójától, a Kett-pedagógia kiemelkedő hazai szakmai képviselőjétől sajátította el.

Angéla néni gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt tart Kett-foglalkozásokat. Amikor a gyerekek meglátják „kincsesdobozát”, izgalommal várják, milyen titok következik az előttük álló foglalkozás során, melynek során – a pedagógus elmondása szerint – végig figyelnek és örömmel kapcsolódnak be a tevékenységekbe, az alkotás folyamatába.

A kollégákból tízfős munkacsoport alakult a nyíregyházi görögkatolikus óvodában. Kapitány Zoltánné nekik is tart foglalkozásokat, melyekből mindenki meríthet ötleteket a saját munkájához is.

Február 2-án, a találkozás ünnepén Simeon várakozása állt a foglalkozás középpontjában. A titokhoz és a belőle kibontakozó felismeréshez a Kett-foglalkozásokra jellemző felépítettségen, négy fázison keresztül és a padlókép kialakítása által jutottak a résztvevők.

*

Sipos Edit hittan–történelem szakos tanár, a gyermek- és ifjúsági irodalom szakértője. Évekig tanított hittanszakmódszertant, személyesen a komplex pedagógiai módszer megalkotójától tanult. Munkatársaival jelenleg a Franz Kett Pedagógiai Intézet kialakításán dolgozik, melynek célja, hogy a hazai Kett-pedagógia magas szakmai színvonalú képviselője legyen.

Forrás: Nyíregyházi Egyházmegye

Szöveg és fotó: P. Tóth Nóra

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria