Új módszertani projektet valósított meg a keszthelyi premontrei szakgimnázium

Megszentelt élet – 2021. február 25., csütörtök | 13:28

A keszthelyi Premontrei Szakgimnázium Szakközépiskola és Kollégium kísérleti programot valósított meg egy nemzetközi pályázati támogatású projekt keretében: az újfajta tanítási módszer lényege, hogy a szabadulószobák mintájára a diákok a tananyaggal kapcsolatos kérdéseket kapnak, s a jó válaszok viszik őket előre „a kulcs” megtalálásáig, azaz a megoldásig – számolt be a Zaol.hu hírportál.

A premontrei szakgimnázium is részese annak a projektnek, melyet négy ország – Magyarország, Olaszország, az Egyesült Királyság és Észtország – hét oktatási intézménye az Erasmus+ program keretében közösen valósít meg. A projekt célja, hogy a szakképzés jobban illeszkedjen a piaci elvárásokhoz.

Balogh Csaba, a keszthelyi iskola igazgatója elmondta: a szakképzés módszertanában új irány, hogy projektalapon, öntevékenyen tanulnak a diákok. Ezt próbálják bevezetni a keszthelyi premontrei iskolában is.

A kísérleti programba a 9. osztályos informatika szakos tanulókat vonták be. A digitális biztonság volt a fő téma.

Az iskola vezetője a Zala megyei hírportál tudósításában elmondta: az online oktatás időszakában zajlott a projekt. Otthonról, állandó konzultációval, virtuálisan, videokamera és mikrofon segítségével dolgoztak együtt az alkotócsoportokkal. A gyerekek körében egyre kevésbé népszerű az a fajta tanulás, hogy leülnek egy könyv mellé. Ebben a programban az is fontos, hogy a saját munkájuk, energiaráfordításuk után látják az eredményt, és tudatosítják, hogy az eredményt ők érték el. „Afelé kell haladni, hogy a tanulás legyen öröm, alkotótevékenység is” – mondta el az iskola vezetője a Zaol.hu hírportál projektet bemutató tudósításában.

Bár online formában próbálták ki először a módszert, tantermi keretek között is működni fog. A projektzáró napon ezt is bemutatták.

A teljes cikk ITT olvasható.

Forrás: Zaol.hu

Fotó: Keszey Ágnes / Zalai Hírlap

Magyar Kurír

Kapcsolódó fotógaléria