Az ibériai Szent Krisztus – Vizuális reflexió az Ibériai-félsziget vallási megnyilvánulásairól című sorozat középpontjában a katolikus kereszt áll mint a modernitásra vágyó, mégis a hagyományokhoz kötődő Spanyolország ellentmondásainak szimbóluma – közölte az MTI-vel a Cervantes Intézet.
Koldo Chamorro (1949–2009) fotóriporterként lett Spanyolország egyik legjelentősebb fotográfusa; művei többek között a madridi Reina Sofía Múzeum gyűjteményében is megtalálhatók. Több mint négy évtizedes pályafutása során elsősorban a társadalmi struktúrák, a vallás, az ünnepek, a bikaviadalok világa, az emberi test és a szexualitás ábrázolása foglalkoztatták.
1974-ben kezdett Az ibériai Szent Krisztus elnevezésű, nagy, monografikus projektjébe, melynek célja az Ibériai-félsziget egyházi szertartásainak és vallásos megnyilvánulásainak, valamint a kereszt jelenlétének bemutatása volt különböző társadalmi környezetekben.
Koldo Chamorro a Franco-rezsim utolsó éveiben megértette, hogy bizonyos vallási megnyilvánulások, népi ünnepek és szertartások eltűnőfélben vannak a diktatúra haldoklása, az új technológiák és az egyre terjedő globalizáció miatt.
Célja azonban nem csupán ennek az egyértelműen halódó hagyatéknak a vizuális megörökítése és ezzel megőrzése volt, hanem egy mély, társadalmi analízis kidolgozása is. A szerző 2000-ben, a katolikus jubileum évében fejezte be a projektjét – áll a közleményben.
Az ibériai Szent Krisztus című tárlat április 28. és június 30. között, ingyenesen látogatható a budapesti Cervantes Intézetben, a Budapest Fotófesztivál eseménysorozatának keretében.
Forrás: MTI
Fotó: Cervantes Intézet
Magyar Kurír
Kapcsolódó fotógaléria